Lyxfällans Patrick Grimlund

Idag var Patrick Grimlund från "Lyxfällan" och gästföreläste på skolan, jag lyckades få mig en reservplats och det ångrar jag inte en sekund! Han var riktigt bra och inspirerande att lyssna på och gav lite energi denna extremt disiga, duggiga, höstdag som bokstavligt talat stuckit i ögonen hela dagen. Han pratade mycket om privatekonomi, olika människotyper utifrån ekonomiperspektiv, sin egen utbildning och karriär och såklart lite lyxfällan... Nu har jag landat hemma efter en dag på skolan och en sväng inom ica, knäckebröd gräddas i ugnen och terminens första seminarie (som jag har imorgon klockan 8) ska färdigställas. Sen ska jag och Lotten testa ett nytt pass på gymmet, sh'bam heter det, dans/aerobic liknande pass, kommer säkert en utvärdering på det... :-) Och på tal om träning, jag har saknat det extremt mycket, är så glad att jag är igång igen att jag köpte mig ett nytt träningslinne igår. Och på tal om att "unna sig", det var ett uttryck som frekvent återkom på föreläsningen och som han nedan bringade lite nytt liv till, att det uttrycket på många sätt kan vara så härligt men i vissa sammanhang så farligt... 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0