25 år

Frosten ligger vit utanför och igår kunde man utan tvekan känna hösten i den kalla luften. Mössa och vantar åkte fram när jag och Saga skulle cykla ner till introduktionen på min nya söndagskurs! Tyvärr blev det inte så när min nyckel gick av i låset... Bultsax, någon? Jag och den där cykeln alltså. Sa jag att Sebbe lagade min punka förra veckan? Tur jag har så fina vänner! Iallafall, vi är ett gäng i klassen som går en kurs om hälsa nere i stan på medborgarskolan, 10 söndagar framöver. Bland annat ingår att varje vecka "väga" sig på en våg där, där vikten är det minst intressanta, och annat så som muskelprocent, fettprocent, metabolisk ålder och så vidare är det som är kul att se förändringar på. Och for your information är min kropp 25 år. Jag jublade inte direkt, till skillnad från de flesta andra tjejer som skrattade åt sina 12 år. Jag hade gärna varit 12 i det avseendet. Hur som, jag kan ju alltid bli yngre! ;-)
 
Dagens mission, förutom att plugga en hel massa och träna ikväll, blir att leta vinterjacka på nätet. Den långa, tjocka jag hade i vinter är tyvärr dragkedjorna sönder på, och det känns inte riktigt värt att lämna in den, utan det blir att leta efter en ännu varmare. Tanken är ju ändå att jag ska vara här i ett par vintrar till, så det känns lika bra att köpa en som jag förhoppningsvis inte kommer frysa i när termometern visar -20 eller mer... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0