Livet i 180

Har tittat på detta tomma inlägg för länge men anser att det är dags att skriva. Den här veckan har det varit mycket, milt uttryckt. Seminarie, dubbelföreläsningar, internutbildning, jobb, möte, träning... Något av en höjdpunkt mitt i allt var igårkväll då MittLivsStil (vilket är gymmet här, som dessutom ligger i samma lokaler som skolan) hade medlemskväll och bjudit in Magnus Samuelsson som höll en kvällsföreläsning. MYCKET intressant! Verkligen inspirerande, mycket prat om mental styrka, och när han förklarade hur har "fungerar" när han tävlar och beskrev blurret och tystnaden som infinner sig de där självande tävlingsminutrarna kunde jag inte annat än sväva iväg till gamla gympa tider och tävlingar - på pricken rätt. Allmänt tävlingstillstånd alltså. 
 
Idag fick jag följa med Hanna och Saga ut till storheden vid lunch för storhandling, först en vända inne på Rusta och fylla upp med tvål, tvättmedel och annat tråkigt men nödvändigt. Men hittade en lite julig ljusslinga som jag tänkte sätta upp. Någongång... Sen blev det willys och fylla upp kyl och frys igen. Började eka... Nu är jag slut som människa. Ligger dessutom efter en hel massa plugg så den kommande helgen är inget att skryta om. Och jag överdriver inte när jag säger att helgen inte kommer räcka ändå...
 
 
Två bilder från någongång i veckan. Lyckades för en gångs skull laga något riktigt gott, paj med lax, oliver och fetaost. Jag tror nyckeln ligger i keso och grahamsmjöl i pajskalet, blev iallafall riktigt gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0