Ekonomsektionen

Supersnabbt inlägg som jag egentligen inte har tid med, men jag behöver era kloka råd! Jag har blivit nominerad till ekonomsektionens styrelse på skolan, som närlingslivs-/arbetsmarknadsansvarig. Posten innebär: 


"Arbetsmarknads- och näringslivsansvarig/ordf. Näringslivsutskottet 

- Sammankallande för näringslivsutskottet 

- Sköter tillsammans med utskottet alla näringslivskontakter 

- Hålla löpande kontakt med intressenter till Ekonomsektionen och informera dessa om verksamheten 

- Utveckla nya näringslivs relationer samt rekrytera nya samarbetspartners 

 - Ansvarig för samtliga samarbetskontrakt och ser till att de uppfylls 

- Ansvarig för Framtidskvällen 

- Ansvarig för Ekonomväskan och dess utdelning 

- Ska närvara vid Luleå studentkårs arbetsmarknadsutskottsmöten 


Härmed nominerar vi Victoria Östergren till Arbetsmarknads- och Näringslivsansvarig 

Victoria sitter sedan tidigare med i utskottet för arbetsmarknadsansvarig och visat att hon är intresserad av posten. Hon är väldigt ambitiös och gör sitt arbete helhjärtat. Hon är positivt inställd till samarbete då hon tycker det är roligt att ha kontakter med företag. Vi i valberedningen anser att Victoria skulle passa till posten då hon har tidigare erfarenheter och kunskaper av området. Vi tror även att hon med sin vilja kommer utföra ett bra arbete och utveckla samarbetet med företag samt andra organisationer."

 

För att förtydliga; det är ideellt arbete, jag har varit med i utskottet i en månad och är egentligen inte speciellt insatt i någonting ännu (mitt största ansvar änsålänge har varit att boka en föreläsningssal, haha), men till frågan, SKA JAG HOPPA PÅ TÅGET? Är ansvaret och tiden värt det? Jag står med en fot på var sida och känner mig delad, jag vill, men samtidigt känner jag mig för oerfaren för att redan ta ansvaret. Råd, tack! :-)

 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det är klat du ska!
Ju fler järn i elden ju mer hinner man!!!
Kram Pappa

2012-11-27 @ 10:06:23
Postat av: Pappa

Klart och inget annat....

2012-11-27 @ 10:06:52
Postat av: Ulrika

Fantastiskt kul o meriterande.
Hur mycket tid lägger nuvarande på arbetet? Nr 1 är ditt studieresultat. Nr 2 är din träning för att få energi. Nr 3 är detta.
Ska vi prata ikväll? Puss o kram

2012-11-27 @ 10:52:03
Postat av: micke

Det är ju meriterande att ha en sån post och det är väldigt givande för man lär sig ofantligt mycket. Men som Ulrika skrev så är det studier viktigast! Men du ska känna att du hinner med dig själv o dina vänner, för man behöver ladda batterierna också =)
PoK

2012-11-27 @ 12:13:35
Postat av: Sarah

Jag är säker på att du hade gjort ett strålande jobb om du tackar ja, men du måste känna att du har tiden för det. Både du och jag vill inte göra något halvdant som vi är sådär halvnöjda med. Sedan är det klart en bra merit att ha, men viktigast är att du mår bra och känner att du har tid för allt du gör! :) Kram!

2012-11-27 @ 14:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0