05.20

Trodde nästan det var ett skämt när alarmet gick av 05.20 imorse. Men när jag väl öppnat ena ögat kom jag snabbt på anledningen, skidyra! Var nere strax innan sex i kön och en stund senare fick jag mig kölapp. Alpina, som anordnar en massa bra skidweekends under vintern, har sitt resesläpp klockan 17.00, men resorna är minst sagt attraktiva så de allra värsta tältade i natt utanför. Själv ställde jag klockan 05.20. Och idag blir verkligen en fullspäckad, men förhoppningsvis ändå rolig, dag. Är hemma och äter frukost och ska tillbaka till skolan vid 8 för näringslivsutskottsmöte och sen spendera förmiddagen med böckerna. Klockan 12 ska man vara åter i kön för att visa upp sin lapp. Klockan 13 ska jag vara på jobbet för ett par timmar och klockan 16 åter i kön. Jag hoppas innerligt att jag fick tillräckligt bra nummer för att få plats på ett par av vinterns resor!
 
Och tusen tack för era kloka kommentarer angående ekonomsektionen! Den 6 december får ni, och jag, veta hur det gått! 
 
Fick förresten en fråga om julklappar, och jag tror att det är första gången på länge som jag har något konkret att önska mig, som student finns det saker man "behöver" eller "vill ha" men inte kan köpa sig själv på samma sätt som innan när man jobbade och inte hade hyra, mat och litteratur att tänka på i första hand. Och när jag började klura på det finns det nog en liten lista, tänkte skriva ihop lite och kanske delger er den någon dag snart. Och nej pappa (och alla andra som tänker att jag blivit ha-girig), det finns faktiskt lite "behov" på listan som jag tycker räknas som lite mer vuxen-tråkigheter. 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

hur bra var din köplapp? Hur många skidweekends blir det? Önskelistan tar jag gärna del av..... kram kram

2012-11-29 @ 22:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0