En torsdag i toppklass

Äntligen tycker jag mig ha fått lite belöning för allt slit de senaste veckorna! Har inte riktigt känt mig på topp, har nog haft lite eftertentaångest plus att jag varit extremt klantig den senaste veckan. I torsdags, efter sista tentan, så samlades klassen för att pusta ut tillsammans och fira lite. När jag sen ska gå hem mitt i natten så lyckas jag halka (för första gången!) vilket resulterade i blåmärken och en blodig hand. På fredagen lyckades jag sen skära fingret blodigt på mina hemnycklar(!) och för att toppa det hela brände jag vänsterhanden rejält när jag försökte mig på att baka i förrgår. Så blåsor och variga sår består nu mitt pekfinger och tumme utav...
MEN nu till det bra, igår fick vi reda på preliminär resultat på redovisningstentan (den som 70% kuggade i höstas...) och jag klarade den med bravur och marginal! VG och LYCKA! Dessutom var Svenska björnstammen på Kulturens Hus och spelade och det missade vi såklart inte. Efter det blev det en spontan-öl på allstar med ett gäng nya människor, och Lotten såklart! Men kvällen slutade inte där, när allstar stängde åkte vi vidare, satt åtta personer i en soffa och lyssnade på gitarrmusik och ljuva röster. Vågar nog säga att det var den roligaste och spontanaste torsdagkvällen som Luleå bjudit på hittills. Och nu ska jag göra mig iordning för en middag på stan i trevligt sällskap. Den här veckan som började lite sådär ser ut att avslutas på topp. Jag är så glad och får man säga stolt? Jag har ju klarat mina första 7,5 högskolepoäng! :-)

Kommentarer
Postat av: Helen Ebers

Du ska börja tro på dej för du kan mer än du tror:) Lycka med VG, grattis och fortsätt kämpa på i samma anda:)

2012-03-31 @ 11:06:27
Postat av: Ulrika

Super duper grattis till ditt VG!! Vilken start..... nu vet du ju att du kan och att allt plugg o slit ger resultat. Hoppas dina sår o brännblåsor läker snabbt! puss o kram

2012-03-31 @ 23:56:07
Postat av: Anonym

Grattiskramar från Falkenberg Vi vet att du är så här duktig.Hörde att Petter skall komma upp till dig i Påsk. Jag förstår om lillebror längtar efter sin syrra. Vi längtar också

Puss o kram från Lena o Bernt Inge

2012-04-01 @ 11:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0