Studenttankar

Som student finns det vissa grejer som är ekonomiskt omöjligt, och vissa som man väljer bort framför andra. Jag var inte ensam om att resonera "matlådor och pasta fram till jul" på skidyran när det bokades skidresor (sen att jag inte äter speciellt mycket pasta alls är en annan femma). Men vad gör det egentligen. Jag trivs faktiskt riktigt bra som student, trots begränsad ekonomi som gör att man ibland får välja sina utgifter väl. Men oftast är det inte så farligt och jag tycker ju om mina matlådor (iallafall när jag lyckats med något gott), det är inte svårare än att göra det bästa av vad man har :-) Men två saker har jag kommit fram till att jag ska skaffa så fort jag fått mitt första jobb efter examen. 
 
1. En espressomaskin. En dyr en, som gör riktigt gott kaffe. Min 199 kronors kaffebryggare från mediamarkt funkar fint fram tills dess, men jag lovar att jag kommer njuta av varenda kaffe 100 gånger mer då...
 
2. En dammsugare. Eller allra helst städhjälp varje vecka. Städa är tråkigt, extra tråkigt med en kass dammsugare. Den duger på mina 25 kvadrat, men när jag köpt mig en fin bostadsrätt i framtiden kommer min lila dammsugare (billigaste från rusta) gärna få följa med den nya ägaren till den här studentlägenheten. 
 
Lite tankar en tisdagkväll. Och är det inte skrämmande vad tiden går (utan att låta för gammal), jag har snart gjort en tredjedel av min utbildning här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0