Högst upp på önskelistan: SOL. Eller d-vitamin om tomten inte har råd med det förstnämnda...

Har tagit mig till skolan och är glad att det är måndag. Jag brukar inte förespråka det här med "omstart" varje måndag, men efter en dålig helg är det välbehövligt. Har spenderat stora delar av min helg i sängen och ätit en massa onyttigt. Av vilken anledning? Har varit trött, uttråkad och inte haft ork att göra något. Då mår man bättre för stunden genom att äta en maassssa godis och skit. Och minuterna senare mår magen och kroppen dåligt. Känns tråkigt, och som ett bakslag, eftersom jag varit ganska duktig på det där med lagom och nyttigt under en tid nu. Med god och hälsosam mat, träning och lagom med "unnande". Skyller det på mörkret, det kom över mig som en våg i fredags när seminariet var klart. Jag har aldrig någonsin längtat så mycket efter sol och semester som jag gör just nu. Hade det inte varit för en biljett hem på torsdag så hade det nog blivit en biljett till andra sidan jorden och värmen, och så hade jag levt på nudlar hela 2013. SÅ mycket längtar jag efter sol. Får hoppas att solstrålarna hemma kan lysa upp, eller, det vet jag att de kommer! 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vilka "solstrålar"??? Är det familjen o släkten, eller? Här i Göteborg har snön regnat bort och det är endast grått o trist. Men...... Jag hänger på till varmare breddgrader med sol! Nära åker vi?

2012-12-17 @ 17:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0