Dec 4

Var en segstartad dag och känner att mörkret gör att man kräver mer sömn. Gick inte upp före solen idag, vilket är runt halv nio. Och förövrigt känns det som att går den ner lika snabbt igen, tror vi har runt fyra timmar "solljus" just nu. Och när det dessutom var -20 ute idag blev man inte mer taggad på att kliva ur sängen, det är sådär att det gör lite små ont i ansiktet och näsan om man är ute mer än 5 minuter. Men vitt och fint är här iallafall och det krasar vintermysigt under skorna. Såg att min korridor fått en ny gemensam spis (vilket verkligen var på tiden) så kanske skulle ge mig på att baka lussebullar någon dag i en fräsch ugn... Får se. Just nu borde jag sitta och plugga in ett seminarie som vi har imorgon. Tror jag ska göra mig en kopp te och krypa ner i sängen med boken och datorn, ifall jag inte somnar då...

Klippte ihop en liten önskelista för att göra något annat för en stund. På den står en liten grötkastrull, ett par snygga träningstights (som typ dessa från gina tricot) och toppar, stickad tjock tröja, skidstrumpor, hörlurar (förövrigt årets julklapp) och lite annat smått och gott. Är på jakt efter en mössa med, ingen stickad eller svart för det har jag ett par, utan en i typ bomull/trikå tyg i grå eller nån rolig färg. Tänk norrlandsvinter, det är ungefär så jag känner att jag måste förbättra garderoben just nu... ;-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0