Action

Tycker det är ganska lustigt hur livet kan svänga. Just nu är jag inne i en period då jag tänker på alla möjligheter jag har i livet, och hur fantastiskt det egentligen är. Att jag själv påverkar min framtid och var dag beroende på min inställning och agerande. Nu när jag skriver det så känns det ju helt självklart, för det är ju så det är, men det är ju absolut inte alltid man vaknar på den sidan och med den inställningen till livet.

Kanske har det att göra med att jag blev invald i ekonomsektionens styrelse igår, för det kommande året. Och den där timmen kvalitetstid med fina Jenny i telefon igårkväll. Eller civilekonomernas lunchföreläsning igår, där vi fick lyssna till alla olika yrkesval som ligger framför oss, och att det väntar en bra framtida arbetsmarknad för oss ekonomer. Eller mailet jag skickade iväg till internationella kontoret om ett möte för att diskutera mina eventuella utlandsmöjligheter. Antagligen alltihop. Det känns så bra att faktiskt agera och inte bara låta vissa saker stanna kvar i tanken och grubblandet som ibland smyger sig på om kvällarna. Livet ska ju vara underhållande och roligt också, och med min rastlösa själ (som just nu tycker att vardagen är lite för enformig och tråkig) behövs lite nytt och förändring. 
 
Hoppas att den här lilla möjlighets-vågen håller i sig till jul. Om två veckor är jag hemma!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack för samtalet Goa du! När jag läser inlägget fylls jag av hopp, även ifall telefonen drunkade och dog i toaletten idag! Sorgligt öde! Snart är det jul, och då ska vi mysa! Puss!! <3

2012-12-09 @ 16:06:56
Postat av: Jenny

Tack för samtalet Goa du! När jag läser inlägget fylls jag av hopp, även ifall telefonen drunkade och dog i toaletten idag! Sorgligt öde! Snart är det jul, och då ska vi mysa! Puss!! <3

2012-12-09 @ 16:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0