Dubbelt upp

Okej, jag måste bara skriva ett inlägg om dagen innan John Blund tar över. Sov otroligt dåligt inatt (vilket är ovanligt för att vara mig) så jag hoppas att natten sömn blir låååång...
Idag kom tentaresultatet och jag klarade mig. Inte hundra procent nöjd (vilket jag knappt vågar säg) men skönt att ha den godkänd, absolut. Det värsta med det är att det är otroligt många i min klass som kuggat tentan. Väldigt många fler än vad jag förväntat mig. Och utöver denna är det dessutom många som kuggat den andra tentan. Så idag höll jag mig nära Johan efter resultatet (han har som jag också klarat båda, vilket jag upptäckt idag var ovanligt...) då det faktiskt är jättesvårt att kunna glädjas när deppnivån är hög i klassen. Lider så otroligt med de som jag vet kämpat lika hårt som vi med tentorna och ändå kuggat en eller till och med två. Åkte hem till fina Lotten med glass och pluggade lite. Hur sjutton glädjs man med många omkring sig som är så besvikna? Det gör på riktigt ont i hjärtat ju. Samtidigt är jag ju glad att jag kan lämna dessa två tentorna bakom mig och satsa fullt ut på kurserna vi har nu, utan att behöva tänka på omtentor. Jag och Johan kunde iallafall prata om tentan en stund och glädjas åt varann och känna med dom som inte klarat den. Sen finns det ju dom få fallen som inte alls satsat, men i de fallen undrar jag ju bara vad de gör i Luleå...
Jag är lättad, men känner mycket med mina besvikna vänner. Det var väl det jag ville säg. Nu signar jag ut för kvällen.
En gammal bild från i somras när jag, Marion och Lisa var i Half moon bay. Tycker förövigt att det kan bli sommar nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0