Lite whole milk tack!

Året i USA var verkligen både högt och lågt, roligt och tråkigt, lätt och jobbigt, mycket av både mot och medgångar. Men framför allt hände det mycket.  Livet här hemma, där jag spenderat nästan hela mitt liv är, på riktigt, mellanmjölk. Och får jag vara ärlig så är det så väldigt mycket tråkigare. Här är det mittemellan allt det var i USA, varken högt, lågt, lätt, jobbigt, eller extremt roligt eller tråkigt. Och jag har kommit fram till att jag hellre lever i en känslobergochdalbana och har det mer extremt åt alla håll än svenskt-mellanmjölks-mesigt. Och så håller jag på att bli lite galen på hur lätt man (eller okej, JAG) passas in sakta men säkert in allt det där som livet var innan. Innan jag visste det jag vet nu, innan jag sett mig omkring, upplevt lite annat på riktigt. Ni vet det där svenska, inte prata med grannen på bussen, han kanske är farlig, klaga tillräckligt mycket på vädret och titta på idol och lyxfällan på kvällarna. Jo men visst, vad gör vi åt det här då? We're running up that hill och försöker att leva efter att "det blir vad man gör det till", och försöker njuta lite av livet och and make it beautiful. Försöker hålla kvar USA-andan och invänta förändringens tid, för den kommer, bara inte just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0