Day 2

Godmorgon! Klockan är väl egentligen lite för mycket en måndag för att säga det, men är man ledig så är man (eller arbetsbefriad, mellan två jobb, arbetslös, ja ni vet. Inget jobb idag med andra ord).
Let's go back a month in time again! Vaknade egentligen ganska tidigt på lördag morgon, den 13 augusti, men vad gör det när man får frukosten serverad utomhus med nybryggt kaffe och ost och skinkmackor? Åkte lite senare in och mötte min fina vän Jenny för en fika! Sedan började något som jag trodde jag gjorde och var med och bestämde, men så var tydligen inte fallet insåg jag senare... Vi började prata om kvällen och eventuellt en sväng på stan och jag trodde det var jag som bjöd hem henne på middag den kvällen. Men oj vad fel jag hade, efter mycket om och men och lite (tydligen planerade) förseningar så kom vi hem och jag fick mig en dejavu upplevelse! När jag öppnade dörren stod en hög av mina allra bästa kompisar innanför och tjoade, OM JAG BLEV ÖVERRASKAD?! Och helt överlycklig! Det blev en härlig kväll här med mycket kramar, god mat och prat innan vi satte oss i bilarna och körde in till stan. Äntligen fick jag dricka alkohol på en uteservering, vad jag längtat efter det. Sen gungade i vi i takt på tre hjärtan innan det blev hemfärd. Vilken kväll! Den kommande veckan fortsatte i någolunda samma anda, jag blev absolut inte överraskad nåt med, tack och lov, men njöt av att träffa mina underbara vänner, alla jag saknat! Njöt av riktigt bröd, potatis, grillat, vatten av alla dess slag, listan kan göras lång. Men sen började livet komma i kapp. Att komma från usa, där jag vart fullt sysselsatt alla dagar i veckan, jobbat minst 45 timmar varje vecka och haft fullt upp med att njuta av sol, kalifornien, shopping, vänner, starbucks.... Hela tiden, så började det nu bli lite långtråkigt att "bara" vara hemma. För allt är så gott som det samma här hemma. Och det är väl i det spåret det har gått fram tills nu, söker jobb, umgås så mycket jag kan med mina vänner (alla är tyvärr inte arbetslösa :p) och försöker fördriva tiden. Har insett att 24 timmar på ett dygn kan vara otroligt mycket... Konstigt, i usa fick jag knappt tiden att gå ihop och tyckte dygnet hade aaaaalldeles för få timmar. Att det går fort när man har roligt stämmer så väl.

Livet är inte lika intressant och underhållande här hemma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0