Idag och igår.

Jobbar kväll idag då föräldrarna är bortbjudna. Riktigt trötta tjejer är inte jättekul direkt, men får trösta mig med att min 6-åring är en ängel att lägga på kvällen, man säger godnatt och släcker lampan och tio minuter senare snarkar han. Tjejerna hade sin första sleepover igår till idag, vilket innebär att de inte sov så mycket som de borde. Resten kan ni räkna ut själva ;-)

Men tänkte ju berätta om gårdagen för er! Vaknade upp hos Sarah igen (så skönt med sovmorgon) och vi lyxade till det med pannkakor till frukost (eller ja, lunch om man kollar på klockan). Sen åkte vi mot stanford shopping center och jag skulle ju inte shoppa något... MEN, gick in på free people och föll för en jättefin klänning! Ni får se, nångång :) Och en bikini följde med hem också. Annars gick vi mest omkring och njöt av livet, kollade i fina affärer och drack islatte. På kvällen jobbade Sarah så då åkte jag och Marion till The Counter, det stället där man kryssar i sin egna hamburgare, åt hamburgare med kycklingfilé denna gången och jag står fast vid att det är bland de godaste hamburgarna jag ätit. Sen åkte vi till Stanford campus och drack en kaffe. Vi skulle träffa en av Marions nyfunna vänner som är student, men vi blev istället hembjudna till honom där han och fem av hans kompisar satt vid chatt-roulette, hade inte hört talas om detta innan, men det tog inte lång tid innan jag förstod, haha. Vi gick ganska snabbt vidare till en annan del på campuset där det var ett litet froyo-event. Pratade lite med Marions kompis då och försökte förstå vad det var han pluggade (eftersom han redan pluggat på universitet, Yale om jag förstodn det rätt, i 4 år men ska plugga på Stanford nu i minst 5 år...), gick sådär kan vi säga. Det är nån slags research året om, med andra ord inget sommarlov. Efter en stund gick vi tillbaka till hans studentlägenhet, och blev bjudna på vin och ost. Hur trevligt som helst (synd bara att jag inte lämnat bilen hemma...) och verkligen trevligt folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0