Igår idag och imorgon



Hittade den här bilden som är över två år gammal, jag vill ha tillbaka den hårfärgen jag hade då (mitt är fortfarande för solblekt-blont)!!!

På nåt sätt så kommer man alltid till kvällen. Hur lång och seg dagen än kan tyckas vara. Idag har väl inte varit någon toppendag. Lite regnigt och kallt har det varit vilket gjort att energin hos tre små varit toooo much... Men som sagt, skönt att veta att kvällen kommer förr eller senare ändå!
Igår efter att jag slutat jobba vid halv åtta åkte jag och hämtade Keri och sen mot Panera för middag. Åååh vad god mat de har där! Åt oss mätta soppa och sallad innan vi åkte till Starbucks för att värma upp oss med något varmt. Det har verkligen varit jätte tråkigt väder här i ett par dagar nu, kallt, blåsigt, mulet och lite regnigt, mer höst än vår! Men hoppas att det slår om snart och blir som det var för några veckor sen igen.

Annars har tankarna börjat snurra om möjligt ännu mer om framtiden. När jag fick bokningsbekräftelsen så blev det så "på riktigt" att jag faktiskt ska hem snart. Innan har det alltid varit så långt bort. Men nu är det faktiskt inte det, om tre månader är jag redan hemma. Jag har träffat så otroligt härliga människor från så många olika ställen på jorden och upplevt så mycket här så det kommer verkligen inte att vara en dans på rosor att vinka hejdå till mitt liv i Kalifornien på hemresedagen. Och som jag sa redan innan jag åkte så var jag ganska säker på att jag skulle tycka att det är jobbigare att åka hem än att åka hit, och det känner jag redan. När jag åkte hit så åkte jag till en helt ny plats med nya människor, annat språk och annan kultur. Med andra ord så var allt nytt och spännande! Däremot är ett år tillräckligt som au pair för min del. Det känns ju inte alls likadant att åka hem. Vad är "hem"? Vad ska jag göra? Vart ska jag flytta? Ska jag plugga? Det är ju inte alls lika "spännande och nytt" som det var att åka hit. Det är mer frågetecken och kanske lite oro som lurar.. Men allra mest av allt är jag såklart överlycklig över att kunna träffa alla de jag saknar och längtar efter här, när jag kommit hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0