Fredag och lördag

I fredags hämtade Sarah upp mig och vi åkte till vårat nya favorit matställe, panera, innan det blev bio och filmen Hangover 2 (Baksmällan). Lite coolt att det är en som pluggar på Stanford och att de pratar om Palo Alto, precis här alltså! :) Senn åkte vi hem till Sarah och jag sov över, för på lördagsmorgonen var det tidig uppstigning för att åka till Monterey! Det ligger ungefär 1½ timme ifrån där vi bor, söderut vid kusten. Vi hittade ganska snabbt dit vi ville, och klockan tio satt vi i en kajak i våtdräkter och var redo för att se lite wildlife! Vi paddlade med ett par som firade 6-årig bröllopsdag och en äldre man, samt guiden, som det dessutom visade sig ha svenska och danska rötter långt tillbaka. Han såg ut lite som en viking, och var väldigt trevlig och hjälpsam (jag och sarah har ju aldrig paddlat kajak förut och dessutom är sarah extremt hajrädd, och jag var livrädd för att trilla i och bada med sjölejonen så ja...) men framförallt väldigt kunnit om allt vi såg. Vi fick iallafall oss en titt på både uttrar, sjölejon, sälar och några olika fåglar. Det var sååååå kul!



Efter det gick vi omkring lite i downtown Monterey innan vi tänkte åka till Capitola beach och kolla läget. Men lagom tills att vi kom dit började det regna... Ingen hit, så vi vände och åkte mot Gilroy istället. När vi kom dit så visade det sig att Memorial Day (som det är idag, måndag) rean var hela helgen, vilken innebar att det var smockat med folk. Vi fick åka omkring i 40 minuter innan vi fick en parkeringsplats... Men vi fick iallafall gjort lite bra shopping! En klänning och lite hårgrejer för min del. Just sånt här är mycket billigare i usa än hemma, ungefär halva priset, även när det inte är rea...



Efter shoppingen åkte vi och handlade för att göra potatisgratäng hemma hos Sarah. Vi skrattade lite åt oss själva åt att man kan njuta så mycket utav potatis, haha. Sjukt rolig dag! Får berätta om söndagen senare för nu måste jag äta frukost innan jobbdagen börjar. Hej!


Kommentarer
Postat av: Sarah Down Finer (eller jag, olsson kan du också kalla mig;)

TACK för helgen hjärtat!

2011-05-31 @ 07:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0