2 maj

Dagen blev helt okej trots att jag var så otroooligt opepp när jag vaknade. Hade kidsen själv några timmar i eftermiddags och det blev lek i park och kladdkakebak, såååå gott! Lyckades bra för ovanlighetens skull. Sen åkte vi, och min värdmamma, ner till poolen och simmade sen middag och sen la jag barnen. Skulle egentligen bara jobbar till sex men det "glömdes" för helt plötsligt var jag själv lagom med kidsen lagom tills dess och fick läsa sagor och stoppa om tre små. Nu har jag tittat på ett big brother avsnitt (min dagliga syssla numera, haha, känns ju lite bra att kunna hänga med i vad som händer på tvn där hemma iallafall ;p) och det blir säkert nåt mer från svensk tv innan det blir sängen.
Fick mail ifrån cultural care idag om att det är dags att boka mitt flyg hem. REDAN??! Tänkte jag. Jag menar, i det här sammanhanget tycker jag att fyra månader är länge. Fast iofs ska jag kanske inte säga så mycket, har redan börjat förbereda mig lite smått för när jag kommer hem, första veckans matsedel (don't worry mams och paps, mailar den en vecka innan jag kommer hem :p) och lite smått med planer/tankar för hösten som ni vet. Så nära men samtidigt så långt bort. Jag måste säga att jag fått lite konstigt tidsperspektiv här borta. Tiden går i en rasande fart, nio månader känns som två??! Samtidigt som tiden kan gå sååå långsamt ibland. Nähe, nu har jag slösat er tid tillräckligt med mitt "prat", ska gå och hämta en frukt och sätta på nåt bra att titta på. Puss och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0