I'm back!

Hej och ursakta franvaron med jisses vad mycket ni har missat den senaste veckan! Helgen var sa harlig och jag ar sa glad att jag fick komma till Yosemite igen under detta aret!
Tyvarr har jag inga bilder kvar darifran, for pa mandag morgon kastade min lilla dator in handduken och ville inte langre starta. Istallet har jag kopt/fatt en macbook! Och det ar val lite pa gott och ont, lar ta ett tag for mig att satta mig in i macsystemet, haha... Men utbyte pa datorsfornten var verkligen inte en dag forsent! Mina snalla vardforaldrar kopte den at mig (min vardpappa har en del rabatter nere pa campuset) och sa att de ville betala halva som "hejda-tack-for-det-har-aret-present", vilket verkligen ar too much! Men de insisterade och jag ar forever thankful ;) Utover detta har den de senaste tva dagarna statt pa min vardpappas kontor, eftersom han ville hjalpa mig att starta upp den, installera word-program och allt det dar samt flytta in allt fran min harddisk! Ja ni hor ju vilken service! Men nu har den landat pa mitt rum och i mina hander! Var bara nat mer innan jag fick andra installningarna till svenska tydligen, datorkunniga jag har lamnat den i hans hander och lyder order ;) Sa ursakta min fumlighet har ett tag, lar ju ett par manader (eller ar) att lara mig allt. Det var datorhistorien det!
I mandags var det 4th of July! Jag jobbade pa formiddagen och vi var nere vid poolen dar det var kids carneval! Det innebar lekar, sockervadd, facepainting, barbeque, sapbubblor - listan kan goras lang! Efter det var jag ledig och spenderade eftermiddagen med Sarah och Emelie vid Great Americas vattenomrade eftersom kalifornien antligen har riktig sommar, det har varit 25-35 grader i typ tva veckor nu! Helt underbart! Efter det akte vi och at gourmetmiddag pa cheesecake factory och unnade oss aven dessert nationaldagen till ara.
I tisdags borjade tjejerna pa sitt formiddagscamp vilket innebar att jag har lite konstigt schema, jamfort med hur det brukar se ut. Jag har varit uppe runt 7.30 for att kora killen till skolan och tjejerna till campen, haft tva och en halv timme "ledigt" och sen jobbat fran tolv till kvallen. Skont med omvaxling faktiskt, och trots att det ar tidigt ar det ganska skont att starta dagen och sen fa lite egen tid :)
Igarkvall akte jag, Marion och Jens in till San Francisco klockan 8 pa kvallen och skulle ga pa konsert. Hade inte direkt koll pa nagot innan, men det visade sig bli en toppenkvall! Det var inne pa en klubb och vid entren tror jag att killen inte riktigt forstod mitt svenska korkort sa jag fick likadant band som 21+... :) Bandet hette Darwin Deez fran New York och de var faktiskt riktigt bra! Sa vi stod och gungade med och jag undrade ett tag om livet kan kannas battre an sa just da. Tveksamt. Och trots allt prat om "hem" sa borjar jag nu undra hur det kommer bli utan San Francisco. Det gar inte att beskriva stan och kanslan rattvist, den ar inte som nagon annan stad jag varit i och jag kommer sakna den.
Annars sa kande jag mig duktig som tog tag i min mynt samling och sorterade och raknade och vaxlade in pa banken idag. 35 dollar i mynt hade jag samlat pa mig sen i september! Men tji fick jag, nar jag var nere vid poolen idag med tjejerna sjalv sa tog jag med mig min planbok for att ge Marion pengar for konserten igar, nar jag stiger ur poolen hade nagon lansat den pa alla sedlar, mynt samt presentkort. AAAAARRR. Nu tror jag inte langre att alla manniskor ar hederliga. Usch vad irriterad jag blev och ar!
Sa, en liten summering av veckan
- datorkrash
- bestulen

+ ny dator
+ konsertkvall
+ bra jobbvecka so far!

Hur har eran vecka varit? Det ar nastan lite hemskt vad beroende jag ar av dator har, kande for ett tag att varlden blev valdigt liten. Men nu ar jag tillbaka och nu gar det fort!

Kommentarer
Postat av: PAPPA

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ SÅ SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT ATT LÄÄÄÄÄÄÄÄÄSA HUR DU HAR DET!!!!

2011-07-08 @ 08:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0