Körkort x 2!

... Och så tog jag körkort idag! Körde upp för körkortet i Kalifornien! Efter allt köande för allt möjligt (usa älskar köer) fick jag äntligen sätta mig i bilen, en jättetrevlig kille hoppade in och vi satt och pratade hela kvarten om aupairande, usa, resor, semestrar och körkort. Fick två anmärkningar. Den första var för att jag inte kunde armsignalerna (blandade ihop höger och stopp) och den andra för att jag gjorde en sväng som var aningens för vid sa han, mest för att ha påpekat något. For your information så får man ha 15 markeringar i protokollet och ändå få körkort.

Tack pappa för att du gjort mig till en så bra bilförare ;-)



Förresten så kör det omkring hur många sånnahär gulisar här som helst! Saknar faktiskt att raca omkring i den själv och höja volymen på stereon alldeles för mycket... Och köra växellåda!


Kommentarer
Postat av: Elsie

Grattis Victoria och många kramar från oss.

2011-01-11 @ 08:43:47
Postat av: Lovisa

Hej!

Jag åker också till Kalifornien, fast Los Angeles, om en månad och kommer förmodligen behöva ta körkort där.

Men hur är det, är det nödvändigt att ta körkort eller räcker det egentligen att bara läsa på teori? Vad kostar alltsammans och hur långt tid tar det på ett ungefär att ta körkortet?

Och framför allt, är det så enkelt att ta körkort i USA som alla säger?

Tacksam för svar!

Kram

2011-01-11 @ 20:03:30
URL: http://lovisanannyal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0