12/01/11

Fick en fråga om körkortet här. I Kalifornien kan man som au pair behöva ta körkort, tror att det mest beror på om värdfamiljen vill det och med försäkringar och sånt. Iallafall så är det varken dyrt eller speciellt svårt, och kan nog vara kul att ha som souvenir sen ;-) Körskoleboken här är ett litet häfte (!) så ingen jätte big deal, går ganska snabbt att ta sig igenom den, sen gjorde jag två prov tester på internet. Själva provet är 30 någonting frågor tror jag, och du får ha 6 eller 7 fel. Det är på papper och 1 x 2 frågor. Jag tror jag betalade runt 30 dollar då och det är allt man betalar för körkortet. Uppkörningen kostar alltså ingenting extra. Jag tyckte det var ganska enkelt att ta körkortet, i och med att jag kört här i 4 månader innan jag körde upp... Men lär man sig bara de reglerna som skiljer från Sverige så ska det nog inte vara några problems!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0