22.05



Delar av min engelska-film-klass. Internationell kan man nog säga. Brandlarmet gick på skolan idag så vi fick förflytta oss från våra varma stolar en stund...

Idag har barnen varit ganska krävande, åkte till poolen för swimteam för alla tre, men två vägrar hoppa i poolen. Jag suckade och var ganska frustrerad och visste liksom inte riktigt vad jag skulle göra. Fick en vänskaplig klapp på axeln, en medlidande blick och "you'll get thru the day" som iallafall gav mig lite stöd för en minut. Sen har jag lagat middag (casadillas, pasta och french toast, blir så med tre barn med tre viljor. Och just det, sallad till mig och mamman) innan det bar iväg för Public speaking klassen. Och nästa vecka är det allvar, då blir det arbetsintervju med question & answer! Bara övning alltså, men med filmkamera och feedback! Och innan dess ska jag komma på vad för (realistiskt) jobb jag ska söka och skiva en outline. Det var min tisdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0