Trodde jag var van vid nya arbetsplatser efter vikariepoolen, men det var visst inte samma som London

Hej people, jag lever! Men det är knappt, efter tre jobbdagar på Zara... I lördags (min första dag!) hade butiken försäljningsrekord, och bara nedrevåningen, mens' wear där jag jobbar, sålde för 44 000 pund. Craaazyyy. Jag slutade gråtandes klockan halv elva på kvällen (när jag äntligen slutat efter drygt tio timmar) i julias famn, haha. Nej men det är sant, för mycket nytt, för mycket obefogad kritik, svullna ömmande fötter, en manager från helvetet (nu förstår jag äntligen vart filmerna the proposal, horrible bosses och alla andra som passar in, får sin inspiration ifrån, för det finns verkligen sånna chefer på riktigt som är... fruktansvärda), och ännu mer för mycket av allt. Jobbade även igår 12-19 och idag 14.30-22.30. Men det artar sig iallafall, lär mig ganska snabbt hur man ska undvika de jobbiga och suga ut det bästa ur det bra. Nu lämnar jag millimetervikningarna för imorgon och mina fötter får sig en vilodag då jag är leeeeedig! Det ska utnyttjas på bästa sätt i Camden, såvida vädret tillåter, efter en skön sovmorgon :) Annars måste jag säg att jag tycker himla mycket om sambolivet! Jag, Julia och Lisa delar på ett litet rum, i rummet bredvid bor två nyss influgna svenska tjejer och i det tredje en norsk tjej som bor här "permanent" och pluggar i London. Enda nackdelen är väl att vi är sex tjejer som slåss om ett badrum, tur att vi har olika scheman...
Så här fint var det iallafall utanför mitt jobb ikväll.
Förresten, ni 15 som läser, vad säger ni om jag säger Örebro?

Kommentarer
Postat av: Julia

Örebro- den plats där jag helst skulle vara just nu om jag inte var här i NYC. Why?

2011-12-13 @ 01:58:46
Postat av: Jenny

Jag säger, yes, kör! Du har ingenting att förlora på det (mer än lite häng i Asien kanske - men det kan man alltid ta senare) :)) hoppas din dag i Camden blir braaaaaa får skypa snart igen! :)

2011-12-13 @ 13:31:42
URL: http://falkstrom.devote.se
Postat av: Micke

Det e kanon :)

2011-12-13 @ 14:45:22
Postat av: Ulrika o P-O

Yes!, utan tvekan. 1. Örebro är ett bra universitet som går uppåt i ranking. 2. Det lär inte bli lättare att komma in nu när de ändrat systemet för poängen. Kanske ska försöka få till en skype så vi kan bolla lite tankar. Puss o kram

2011-12-13 @ 16:30:00
Postat av: Anonym

Håller med Ulrika. Puss o kram

2011-12-14 @ 08:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0