Luleå

Igår bestämde jag mig för att flytta till Luleå. Till en av Sveriges nordligaste, kallaste, mörkaste, snöigaste städer.
Har kommit in på Ekonomi kandidat och känner att jag faktiskt är väldigt sugen på att sätta igång med plugget och vill helst inte vänta ändå till augusti... Under hela gårdagen gick jag omkring på jobbet och satte fördelar mot nackdelar i mitt lilla huvud. På minus sidan finns helt klart mörkret! Och att det tar 20 timmar med tåg att åka dit. på plus sidan är snön (=skidåkning!), nytt universitet, ny stad, nytt folk, rätt utbildning (tror och hoppas jag) och så har jag ju alltid velat se norrsken med mina egna ögon, kan man göra det i Luleå i januari? :) Och förhoppningsvis kan jag flytta lite mer södeut andra eller tredje terminen, och skulle det bli helt fel är det ju inte värre än att jag kan hoppa av.
Nähe, nu måste jag börja förflytta mig själv och min snoriga näsa och sega huvud, börjar jobba om en stund. Tror jag har en förkylning som ligger och lurar, inte så konstigt då alla i den här lägenheten haft en omgång samt snart alla på mitt jobb.

Kommentarer
Postat av: sara andersson

låter ju hur kul som helst :D fast det är väääldigt långt bort :(

2011-12-28 @ 13:33:39
Postat av: Jenny

Långt bort, men guuud vad skoj! Blev det inget Örebro? Jag vill komma och hälsa på! PUSSS

2011-12-28 @ 18:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0