Varning för negativitet

Just nu vill jag sätta mig på nästa flyg hem, jag är sååååå trött på barnen och såå trött på att vara här. Den här dagen har varit riktigt långdragen! Och än är den inte slut! Men nu sitter iallafall barnen vid tv:n (de får bara sitta max en timme om dagen typ, vilket ofta blir på kvällen när barnen är trötta och "jobbiga") så jag får en lugn stund (10 minuter) medan min värdmamma fixar mat. Det som gör mig ännu mer trött på att vara här, är när jag sätter mig här och läser andras au pair bloggar, om hur kul de haft under dagen med barnen och bla bla bla. Jag vill bara lägga mig i sängen, dra täcket över huvudet och vakna upp hemma.

Har ni inget och klaga över eller nåt att tycka synd om er för? Snälla, säg att jag inte är ensam om att ha en dålig dag, vara trött på jobbet, längta hem och känna sig i upplösningstillstånd!

Kommentarer
Postat av: emelie

hej! jag vet PRECIS vad du menar. jag har haft det riktigt tufft emellanåt med min 3åring här i frankrike. hon är supergullig och jätteduktig när vi är ensamma men så fort någon är i närheten (mamma, syskon, hembiträde) så ska allt vara tvärt emot. tänk på att du fortfarande inte vart där så länge.. det blir bättre. de senaste dagarna här har gått över förväntan. hon testar mig inte längre utan vet vart gränserna går. det blir bättre! :) kram

2010-09-23 @ 20:47:18
URL: http://eemeliepaulsson.blogg.se/
Postat av: Merika

Det är extremt många som har som du, fler än vad du tror och det kommer du märka ju fler aupairer du träffar och pratar med. Amerikanska barn är mer eller mindre hemska fram förallt under 3 års ålder, men allt beror på hur föräldrarna uppfostar barnen. Barnen är extra jobbig när föräldrarna är inärheten. Jag var aupair i USA i 6½månad innan jag blev hemskickad, saknar USA väldigt mycket men inte mitt jobbet. Dock tycker jag att du inte ska ge upp ännu, ge det tid för det tar verkligen lång tid innan du kommer in i allt och barnen känner dig. Är det några problem försök att ta upp dem med föräldrarna. Om du har några frågor angående aupair eller vill bara prata om det så är det bara att skriva till mig!

2010-09-24 @ 19:15:30
URL: http://emmamerika.blogg.se/
Postat av: Anonym

p.s jag kanske lät jätte negativ med aupair i tidigare inlägg. Men jobbet är absolut ingen dans på rosor, men om du försöker ha en positiv inställning och verkligen gör ditt bästa så kan det bli jätte bra i slutändan. Att prata med föräldrarna är det viktigaste för att få det ett bra tid i USA

2010-09-24 @ 21:12:47
URL: http://emmamerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0