Skype måste vara en av världens bästa uppfinningar

Den här dagen har gått helt okej, ändå. Hade tjejerna själv ett par timmar i morse, efter det var jag ledig i några timmar. Passade på att gå en runda på the dish och skypa med pappa och Rasmus. Sen åkte jag med killen till hans swim team nere vid poolen och satt där och njöt i solen undertiden han simmade i en halvtimme (klockan var tyvärr för mycket för att få någon bränna). Kvällen har löpt på med middag, lite tv-tittande och bokläsande, och ääääntligen ligger de alla tre i sina sängar. Håller mina tummar för att en utav tjejerna ska ha sprungit upp ur sängen sin sista gång, "I caaaaan't sleep without having mummy home!" har jag hört ett antal gånger nu...

Min värdpappa, som är upptagen med att packa inför en vecka i Aten, kom och frågade mig om alla barnen var i säng nyss. Sen kom ett "Well, how are you doing? You have met some friends, right? I mean you're so far away from home, do you feel ok?". Och jag blev så förvånad, men glad över att han ändå frågade, så jag fick bara fram ett, "ööeh, well, I use skype a lot to talk with everyone at home right now, but, eeeeöh, I'm ok".

Imorgon börjar jag inte förrän ett, så innan dess blir det en runda på the dish och förhoppningsvis en vända till nån affär. I och med att min värdpappa åker iväg en vecka har jag tillgång tills hans bil = mer frihet! På kvällen efter att jag slutat hoppas jag att jag hinner med att äta middag med mina tyska tjejer på Olive Garden, en italiensk restaurang. Och sen är det äääääntligen helg igen!



Bara för att det blir så tråkigt utan bilder så slänger jag in ett par från San Francisco i söndags, på den nedre kan man nästan se golden gate bron, om det inte hade varit för dimman.

Nu ska jag leta Hawaii resor, förhoppningsvis blir det en vecka där i april! :-)


Kommentarer
Postat av: Sabrina

hade aldrig klarat mig utan skype när jag va au pair! det var ju dagens höjdpunkt att ringa upp sina vänner i sverige :)

2010-09-24 @ 06:00:36
URL: http://sabrinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0