Olive Garden

Det var trvligt igår på Olive Garden, beställde in kyckling i nån aprikossås med varm broccoli, tomat och sparris. Och för er som tycker att jag bara bloggar om mat (typ pappa) så var det här faktiskt i den nyttiga kategorin. Här tycker de nämligen om att tala om för en hur mycket kalorier man äter, så mitt på  bordet låg en "nutrition facts" som vi självklart kollade i. Christinas pizza innehåll 1200 kalorier (vilket inte är nå märkvärdigt för hon går ändå inte upp i vikt hur mycket hon än äter :p) och min kyckling innehöll 380 kalorier. Och tro nu inte att jag håller på och räknar såntdära, men vi kunde inte låta bli att inte titta, mest för skojs skull, och det var ju inte negativt för min del iallafall. Nog om kalorier, maten var iallafall jättegod!



Och innan maten fick man in italiensk sallad och breadsticks

Nu börjar min arbetsdag, och det ser ut att bli över 30 grader här idag, I like! Jobbar till två och efter det ska jag nog möta upp Maxi och Christina. Blir mycket engelska här efter som jag inte träffar så jättemycket svenskar på vardagarna, så engelska i familjen och engelska med tyskarna, känner att jag får hjärnsläpp ibland och tappar svenska ord när jag väl pratar svenska, lite lustigt efter bara en månad. Men men, på tal om svenska så saknar jag Sarah! Vet inte om träffas denna helgen, men jag hoppas vi ses snart! :-)


Kommentarer
Postat av: Sarah

VICKY, jag saknar dig med! Vafan, vi suger på att träffa varandra! Vi får se till att ändra det!

2010-09-26 @ 08:18:26
URL: http://sarahbysarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0