california driver handbook



Idag har jag "jobbat" från nio till sju typ. Känns lite konstigt, som de flesta säkert vet så är mamman i den här familjen a-stay-at-home-mom. Många andra tar hand om sina barn från det att föräldrarna åker till jobbet, tills dess att de kommer hem. Jag däremot ska vara nåt mellanting mellan att sysselsätta barnen när mamman vill ha tid för annat, vara hennes extra hand (eftersom de är tre) och hjälpa henne, som idag när vi var på tjejernas simskola, och ha hand om de själv när hon vill handla, luncha med en kompis, eller ja, vad hon nu vill göra. Så med andra ord kommer jag "jobba" ofta med henne, och det blir liksom ibland svårt att veta vad hon vill att jag ska göra, när jag slutar och så vidare. Men förhoppningsvis visar det sig med tiden, när jag kommer in i det. Men ja, det är en lite udda situation att bo med familjen som man jobbar med och åt, lite svårt att veta hur man ska vara när man jobbar och när man inte jobbar.

Idag åkte vi iallafall och hämtade en typ körskolebok, i Kalifornien räcker det inte med det internationella körkortet, jag måste skriva ett test och köra upp för ett körkort här. Så innan jag sätter mig i bilen första gången vill de att jag ska läsa lite om de andra körreglerna här. Bland annat så får man svänga höger i en korsning även fast det är rött. Och de har sjukt många stop-skyltar här, vilket innebär att folk kör på rullande stopp. Men egentligen är det samma stopp regler här som hemma? Jag är inte så nervös för körningen, mest för att hitta runt här, vilket förtillfället känns som en omöjlighet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0