Café Borrone igår



Bjuder på den. Från vänster; Maxi, Lisa, jag och Christina.

Igår hämtade Maxi upp mig och vi åkte till Café Borrone (?). Hörde att det brukade vara mycket au pairer där på torsdagkvällar. Och det var det, men jag var ensam svensk. Tjejerna på bilden har jag träffat ett par gånger innan, alla tyskar, och de är jättetrevliga. Jag tyckte iallafall att det var sjukt skönt att få komma ut lite efter jobbet. Det var en lång dag, vilket syns på bilden, haha. Men bloggen blir ju så tråkig utan bilder, och jag kan ju inte alltid visa mig från min bästa sida.

Den här dagen har också varit lång. Efter "The Dish" imorse åkte jag och min värdmamma och öppnade ett bankkonto åt mig, för fredagar är payday! Så idag får jag min första lön i USA. Däremot så får jag inte mitt bankkort förrän om fyra arbetsdagar, så har tekniskt sett inte tillgång till lönen förrän då. Sen hämtade vi tjejerna från pree-school. Lite senare gick jag (!) med tjejerna och hämtade killen från kindergarten, medan mamman var på lunch. De bor på en kulle här, så det var sjukt jobbigt att köra tjejerna i vagnen upp för backen på väg hem. Dagens work-out (efter the dish) för en numera alldeles för otränad Victoria... Sen var det en ganska lugn eftermiddag, innan en annan familj med tre barn kom över för middag, då var det fullt ös igen... Nu har jag hjälpt alla i säng och det är äntligen kväll.

För min del blir det nog en ligga-i-sängen-och-titta-på-film kväll. Maxi och Christina är i Lake Tahoe denna helgen och Sarah skulle jobba sent ikväll. Och imorgon är jag LEDIG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0