10/20/10

Här sitter jag och filosoferar över livet igen. Hade en jääättetrevlig stund med tjejerna ikväll, tråkigt att Peet's stängde redan klockan nio bara... Så sen jag kom hem har jag bland annat knåpat på en liten lisa av saker att göra här under mitt år. Finns såå himla mycket, och det bästa av allt är att det mesta verkligen är genomförbart! Det här kommer bli lite av ett ego år. När jag inte jobbar så prioriterar jag mig själv och allt jag vill göra, spenderar pengarna på sånt som jag tycker är kul och på precis det jag vill! Au pair livet är ett av alla de underbetalda tillsvidare-jobb som inte alls är lyxigt eller glamoröst, tvärt om! Det har under mina veckor här varit mååånga dagar då jag bara velat strunta i det och tyckt att det inte är värt det - med andra ord kasta in handduken och åka hem. Men varenda, och jag menar det, varenda kväll och helg då jag träffar mina nya och gamla vänner och hittar på saker så blir jag mer och mer övertygad om att det här är bland det bästa jag gjort. Det är värt all den energi jag lägger ner varenda vecka för att kämpa mig igenom de där 45 timmarna. Så värt det för att få uppleva nåt helt nytt och komma ifrån det inrutade livet hemma (ja, det kan jag säga nu att det var). Mina sju första veckor här har verkligen inte varit någon dans på rosor, men det tycker jag inte att man kan förvänta sig heller när man åker. Jag menar, du kommer till en helt ny plats och en helt främmande familj, inte konstigt om man känner sig lite vilsen i början! Jag skriver inte så mycket om själva jobbet och tiden jag spenderar med familjen här, självklart kan man inte lägga ut vad som helst in the world wide web! Jag tycker det är roligare att skriva om min lediga tid och det jag gör då, med andra ord; då livet här är som en dans på rosor! :-) Innan jag åkte läste jag några au pair bloggar och tyckte att det här verkade allra mest kul och lätt, men till er blivande au pairer har jag två saker att säga; ÅK! MEN, förvänta dig inte att sväva på moln under ett år, det här jobbet har sina baksidor, och jag tror (vågar nästan säga vet) att nästan allas au pair jobb ser helt olika ut - vissa har det lättare, andra svårare. Jag menar, alla familjen är och ser olika ut.  

Där har ni mina tankar sådär en onsdag kväll. Nu låter jag kanske som nån-som-varit-au-pair-i-knappt-två-månader-och-tror-att-hon-vet-precis-aaaallt, men så är det såklart inte! Men jag vet hur jag har haft det och summan av kardemumman - jag ångrar inte att jag satte mig på flyget för snart två månader sen och åkte iväg på det här äventyret!

Kommentarer
Postat av: Rasmus

:D

2010-10-21 @ 16:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0