sverigetankar & hösttankar

Fick en välbehövlig minut över då två av barnen åkte till frisören med mamman och den tredje sitter framför ett avsnitt Dora (barnprogram). Så hinkar en kopp kaffe medan jag kan och var tvungen att sätta mig här ;-) Har kollat lite bloggar hemifrån och jag måste erkänna att jag saknar hösten hemma lite. Hade gärna shoppat snygga, mysiga höstkläder, behövt använda tjocka tröjor och halsdukar och boots. Gå hand i hand med min fina rasmus bland alla höstfärgade träd, eller fikat och pratat strunt med en fin vän på en uteservering när det egentligen är lite för kyligt för att sitta ute. Eller myst ner mig i soffan framför harry potter med mina underbara småbröder och en stor skål med smågodis. Eller druckit te med mamma och pappa på altanen med massa tända ljus. Hösten är mysig. Och jag kommer verkligen uppskatta alla dom där små stunderna när jag kommer hem igen. Just nu njuter jag till fullo av USA, men Sverige är ändå Sverige. Och mina underbara vänner och familj där hemma, ni kommer alltid att vara på första plats. Jag menar, det är ju ni som stöttat mig i det här och hjälpt mig att övertala mig själv att åka hit. Ni är guld.

Vad jag ville säga är att jag kommer verkligen uppskatta alla de där småstunderna, alla småsaker (som mammas och pappas mat, smågodis, höstrusket, müsli osv) och er så sjukt mycket när jag kommer hem! Även fast jag lever loppan här borta på min lediga tid, och inte är redo att åka hem än på ett tag.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag lovar, vi ska hinna med allt det där, när du kommer hem! :) Saknar dig! Andreas hälsar här med! puss <3

2010-10-11 @ 21:49:43
Postat av: Rasmus

du skämmer bort mig.!! lovar dig en fet runda hand i hand med mycket kläder när du kommer hem. förresten lovar jag dig vad du vill bara du kommer hem. du är fin PUSS

2010-10-11 @ 23:02:53
Postat av: Ulrika

Det är allt detta du kommer hem till i september nästa år! Då är du full av minnen och upplevelser från ett fantastiskt år. Lovar dig en shoppingtur i Gbg med många presenter..... Puss o kram

2010-10-11 @ 23:44:57
Postat av: jenny

Vicki, det om sondag later kanon. Dock hade jag verkligen behovt SHOPPA. Har typ inga klader med mig. Maste tvatta alla redan och har en massa jag behover shoppa. Dock tror jag inte att jag far kora bil sjalv an, far min bil idag eller imorgon. Ovar lite med familjen nu. Sedan ar det inga problem. =) Dock ar det inte sa langt, v et du pa kartan vart jag bor? For om du tar highway sa ar det 10 minuter, kor du till redwoodcity forst kor du typ i en triangel till mig. dock bor jag typ 5 min bort fran redwoodcity =) har du gps? Puss!!

2010-10-12 @ 01:10:03
URL: http://falkstrom.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0