Stanford campus

Okej, måndag igen. Dessutom tråkigt väder, grå himmel och blåst och typ 13 grader? Eller nåt. Okej, jag veeeet att ni därhemma har det "värre", vädermässigt, så jag borde inte klaga. Men det är måndagsångesten, får jag skylla på den? Hemma var det snarare söndagsångest, när man vaknade och visste att en hög med skolarbete låg och väntade inför veckan. Här är det måndagsångest, när man vaknar och vet att det är en heeeeel lång vecka kvar tills nästa helg och lite ledighet. Jobbar egentligen, men min värdmamma och min värdpappas syster som är på besök, tog med sig barnen och handla. Så jag tog ett ryck med dammsugaren runt stora delar av huset. Och tänkte försöka hinna med att fixa iordning på mitt rum innan de kommer hem igen. För att göra min måndag liiite mindre ångestfylld hittade jag lite snabbpulverkaffe i skafferiet. S å  g o t t ! Det här är ingen kaffedrickande familj om jag inte redan sagt det? De dricker inte te heller för den delen.

Imorse, innan jag började jobba klockan 11, mötte jag upp Lisa och vi gick (frös som en galning!) ner mot campus området här på Stanford och hon visade mig runt lite. Så nu vet jag vart postkontoret ligger (frimärken inhandlade!) och bokhandeln. Gick runt lite till och hamnade plötsligt i kyrkan på campuset, den var jättefin och stor! Och det här med kineser och kameror stämmer så himla väl, såg ett antal som irrade omkring på campus området och i kyrkan med kameror och fotade som jag vet inte vad. Bara därför kunde inte jag vara sämre, så jag var tvungen att knäppa ett par bilder... Blev nästan lite sugen på att börja plugga när jag gick omkring där bland alla studenter. Och universitetet här är så himla fint! Eller ja, från utsidan iallafall, insidan vet jag inte än. Vi köpte en jamba juice (smoothie) till frukost och gick sen hemåt igen innan det var jobbdags.



Ingen blixt = suddiga bilder. Men bättre än inget! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0