Om helgen som snart är slut

Varför går tiden så fort när man har roligt? It doesn't make sence that the weekend is almost over!

Igår åkte jag och Julia härifrån innan tio, hämtade upp Kajsa och körde till Sarah. Därefter styrde vi bilen mot San Jose, och ett shoppingcenter. Jag fick med mig en klänning, ett par tjocka (mysiga) leggins och en tröja från forever 21. Vi åt lunch på Cheesecake Factory, jag åt samma goooda sallad som sist och så blev det cheesecake till efterrätt. Julia hade ju ännu inte smakat cheesecaken så det var ett måste! Efter det rullade vi ut (ja, nästan bokstavligt talat, här pratar vi mätt med stora bokstäver!) och in i shoppingcentret igen innan det bar av hemåt, då Sarah skulle hem på middag med en ny au pair. Fick även träffa hennes svenska värdföräldrar, och de var hur gulliga och trevliga som helst! Senare åkte jag och Julia mot Redwood city för pizza och bio. Såg filmen "life as we know it", sjukt bra film, se den om den går i Sverige! Sen körde Julia mig hem och jag stupade i sängen nångång vid ett.



och jag fick min starbucks för dagen! ;-)

Och så idag, det var uppstigning tidigt för halv tio hoppade jag på tåget som Sarah redan satt på och en station senare hoppade Julia på. Vi entrade San Francisco en timme senare och första stoppet blev såklart Starbucks... Var fortfarande mätt efter gårdagen så en kaffe blev min frukost... Var helt underbart väder idag!!! Varmt och soligt även inne i stan! Denna gången ville vi utforska mer än shoppinggatorna så vi gick ner till pirerna, och Pier 39. Vi fick se alcatras på håll och även Golden Gate bron i dimman.


 


Sen var vi hungriga på lunch så vi gick till en djungelresturang! Johannes jag lovar dig, får du mamma och pappa att boka resa hit till sommaren så ska vi gå dit och äta! ;-) Hela stället är klätt i regnskogsutstyrsel, där är vattenfall, djur som rör på sig (inga riktiga, om nu nån skulle tro det) och regnskogsljud! Riktigt udda, men kul!



Jag har haft en sjukt bra helg, med så härliga människor! Tråkigt bara att den tog slut så fort... Nu ska jag snart crascha i sängen, mina fötter gör ont efter allt promenerande idag (vilket det blivit riktigt mycket av, och det gillar vi!) och så ska jag sätta på filmen "Julie & Julia". Utsedd till årets feel-good-film, det kanske kan dämpa den tråkiga känslan av att helgen är över och att det är måndag imorgon liiite.


Kommentarer
Postat av: Sarah

TACK underbara du för en riktigt bra helg! <3

2010-10-11 @ 06:45:37
URL: http://sarahbysarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0