11/22

Helgen bara flög iväg, och det är måndag igen. Och vilken helg jag hade, var min hellediga helg i november månad (man måste ha en dag ledigt per vecka och en helg ledigt i månaden, det är krav från cutural care) och den utnyttjades till fullo! I Fredags var jag, Sarah och Julia och åt på Cheesecake Factory innan vi åkte till bion för att se Harry Potter! Jag var hemma någon gång vid halv två tiden, och som min värdmamma uttryckte det "Oh, you haven't been out that long since you came here" - au pair livet i ett nötskal (när man är under 21). För ja, vad gör man annars efter tolv när caféerna stängt? Och för att utnyttja var minut blev det tidig uppgång på lödagen, för att ta tåget till San Francisco med Jenny 8.31. Väl i staden blev det en kaffe och scones på Starbucks för att vakna till liv. Några timmars shopping senare (lite till mig, lite julklappar till svennarna hemma) tog vi tåget tillbaka och jag följde med Jenny hem. Hon skulle jobba kvällen, så vi lagade tacos, kollade på shrek 2 och la hennes söta värdbarn. Sen satte vi på en film och åt Ben & Jerry's och hade det mysigt! Så igår vaknade jag upp i Jennys säng, vi fixade oss snabbt för att åka ner till Starbucks och äta frukost! Jag tog sedan tåget för att träffa Sarah, och vi spenderade eftermiddagen i San José och Sanatana Row. När magarna började kurra åkte vi till Mountain View för att äta på Chili's och sen var vi lite mer bio sugna, eller gråt sugna som Sarah skulle uttryckt det, så vi åkte till bion för att se en sorglig, men himla bra film. Bra avslut på en toppen helg.
Efter att ha hämtat killen på skolan vid halv tolv är jag nu ledig fram till fyra. Så tog med mig datorn och cyklade ner till Starbucks at the corner. Så här är jag nu. Jag och lite kaffe. Tänkte sätta mig och lusläsa Stanfords och palo alto adult schools kurser till vintern. Hade varit bra att ta ett par kurser så jag slipper ha så mycket kvar till sommaren.

Jo, förresten! Min tanke med det här inlägget var egentligen helt annat än att underrätta er om min helg! Utan nämnligen att be er där hemma (mamma, pappa, syskon, kusiner, släkt - alla!) som hade tänkt skicka något i julklapp till mig att inte göra det! Om ni ändå inte är tillräckligt övertygade så kommer några av mina argument till varför inte;

1. Jag har redan tillräckligt som jag kommer behöva ta hem (och jag har knappt varit här i 3 mån).
2. Så med andra ord sparar både du och jag fraktkostnader.
3. Jag kommer inte skicka hem flera kilo med paket till er.

Såvida ni inte hade tänkt skicka ett julkort, ett handskrivet brev, svenska skvallertidningar, nya marabouchokladen eller juleskum eller nåt i den stilen så skicka ingenting! Deal? :-)



Kommentarer
Postat av: Ulrika

No deal !!! Vi skickar julklappar till dig men du ska inte skicka till oss! Deal?

2010-11-23 @ 12:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0